14.03.2010

Precierea muncii ( suna confuz?)

Ieri, adica sambata, am avut program de zugrav sau, nu stiu care-i denumirea oficiala.
De la ger in balcon sa umflat varul in diferite locuri si a crapat.
Ieri intr-un gest de curaj absolut am luat un spaclu si am trecut la treaba.
Am citit pe net ca mai intai se curata tot de pe perete si apoi se da cu glet si mai departe var si ce-o mai fi.
Deci, spaclu, tupeu si goooooooooooo.
Primele 5 minute au fost ok, am reusit sa curat un loc cat o palma dintr-un perete cat sute de palme :) . La dracu, avansam cu pasi de furnica, pur si simplu varul ala care era umflat si gata sa cada, nu se dadea batut. Razuiam de 10 ori intr-un loc ca sa ajung la beton. Deja tupeul meu era sub zero, moralul si sporul la pamant si perete devenise de 10 ori mai mare decat era, acum parca aveam de curatat un intreg bloc.
Dadeam cu spaclu si ma uitam doar la cat mai am de facut, peretele se extindea ca in matrix, in capul meu erau doar cate ore mai am de lucru. 5 ore, 10 ore, 1 zi, oare termin azi? ma vedeam deja la batranete cu barba si pantalonii rupti in fund si cu spaclu in mana.
Dupa 3 palme reusite trebuia sa ma premiez cu o tigara si un pahar de cola, Transpiratia curgea de parca alergasem o zi intreaga dupa femeie prin pat, palma deja era rosie de la coada spaclului. Inevitabil a aparut si basica. Inevitabil s-a spart si a aparut alta si tot asa pana am ajuns sa am o palma plina de cratere.
Dupa tone de nicotina, o mana umflata si zeci de injuraturi am reusit sa termin tot peretele.
Gletuitul a fost floare la ureche. Aveam pretentii sa fie bine intins dar dupa toata tevatura cu datul varului jos am acceptat si un glet brazdat, foarte brazdat.
Ce usor era sa fac toata treaba asta cand stateam cu mana pe mouse si navigam pe net citind despre zugravit, era doar un alt mesterit banal prin casa. Teapa, e greu in draci.
Respect pentru munca de zugrav, respect pentru munca grea in general, munca fizica. Pacat ca e atat de prost platita.
Poate ma intrebati de ce nu am platit un zugrav. E criza si nu e doar o motivatie.
Dar am avansat in viata, dupa 2-3 luni dupa ce uit cum a fost poate imi fac tupeu si fac o camera intreaga. Bine mai si exagerez. Am cunostinte de tamplarie si am facut multa mobila la viata mea, dar nu-i nici pe departe atat de greu si monoton ca datul varului jos de pe perete. Poate statul pe scaun prea mult m-a atrofiat. Statul pe scaun mi-a crescut un singur lucru, burta sau fie muschii berieri cum citeam pe un blog.
Sfat: angajeaza omul potrivit pentru treaba potrivita altfel risti sa iti mananci timpul degeaba si sa faci o treaba de 2 bani, nici macar de 2. Partea cea mai prosta e ca ajungi si de rasul nevestei cand vede ca e doar mouse-ul de tine cand vine vorba de treaba in casa. Cum ziceam din mouse varul se dadea repede jos. Probabil trebuia sa incerc in paint, cu putina guma se rezolva.
Munca innobileaza spiritul si pana la urma sunt multumit de perete, sunt multumit pentru ca l-am facut eu. Sunt multumit ca am mai economisit bani de-un burger si sunt mutumit ca am cateva bataturi in palma, o sa ma laud cu ele la munca :).
Dupa treaba asta m-am tonifiat si am planificat o cursa lunga diseara in pat, sper sa nu ma ia somnul ca daram peretele.
Asa o fi? Asa va fi!

Un comentariu: